You are here

Alle Tiders Roskilde

Vi er stærkest, når vi spiller sammen, så vær med i den gode fortælling om Alle Tiders Roskilde.

Musik, kultur, erhverv og uddannelse – det hele spiller i Roskilde. Og det spiller sammen, fordi alle vi borgere og aktører er med til at gøre det attraktivt at bo, leve og ople­ve i Alle Tiders Roskilde. Der sker så mange spændende ting i hele Roskilde Kom­mune, som vi skal huske at fortælle videre til vores ven­ner, kunder, deltagere, borgere, medlemmer og partnere.

Vi er alle sammen en del af fortællingen om Alle Tiders Roskilde og ved at bruge Alle Tiders Roskilde, står vi sammen om at styrke kendskabet til Roskilde Kommunes mange muligheder fra kommunens sydligste by Viby til Jyllinge i nord.

Kampagnens elementer er dynamiske, og gør sig godt på alle kanaler, fra det pulserende byrum til de allestedsværende sociale medier - så vær med til at skabe vores fælles fortælling både på print og ved at bruge #AlleTidersRoskilde på Facebook, Instagram og Twitter.

I grafikbanken finder du materiale, der kan bruges i arbejdet med Alle Tiders Roskilde-brandet. Materialet er udviklet, så alle kan bruge det i deres markedsføring af sig selv - og som en del af fortællingen om hele Roskilde Kommune. Der er ligeledes produceret en række film, som I som aktører er velkommen til at dele.

Hvis du har spørgsmål vedrørende Alle Tiders Roskilde-materialet, er du velkommen til at kontakte alletiders@roskilde.dk.

Hvad er et hashtag?

  • Grundlæggende om den lille havelåge

    Inden vi kaster os ud i en længere forklaring af, hvordan man bruger hashtagget rigtigt, så skal vi lige have nogle grundlæggende ting på plads om den lille havelåge:

    • Hashtag er navnet på tegnet '#', som vi også kender som 'firkant' på telefonen.
       
    • Hashtag bruges på de sociale medier, men især på Twitter og Instagram.
       
    • Her kan man i sine tweets, i teksten til sine billeder på Instagram eller lignende opmærke ord eller sætninger med et '#'.
       
    • Når man gør det, så bliver ordet eller sætningen aktiv. Det betyder, at dit billede, tweet eller status vil blive synlig, hvis andre søger på hashtagget.
       
    • På den måde kan man samle samtaler om ét emne under ét hashtag eller emneord. Ligesom det bliver gjort med #AlleTidersRoskilde.
  • Hvorfor er hashtags så smarte?

    Hashtags er gode til at samle samtaler om et givent emne. Man kan udskille en samtale fra en anden til kun at handle om en bestemt ting. For eksempel kan man oprette et hashtag til et arrangement eller en konference, så kommunikationen på fx. den konference bliver isoleret til ét hashtag. Og du kan også lave flere hashtags til samme event eller begivenhed, som alle sammen beskriver indholdet. 
    #AlleTidersRoskilde, #AlleTidersLysfest, #AlleTidersOplevelsesby.

    Ligesom man kan samle samtaler om bestemte hashtags, kan man også bruge hashtags som søgeord til at finde opslag og billeder under ét emne.

  • Andre hashtags, som eksempel

    ’#’ bruges til at afmærke emneord. Eksempelvis har dansk politik emneordet #dkpol, mens dansk forskning benytter sig af #dkvid, hvor man kan følge, hvad der sker inden for dansk forskning.

    Hvis du sidder her i Danmark og interesserer mig for noget, så kan jeg finde folk, der interesserer sig for det samme i resten af verden gennem hashtags. Det er det, sociale medier skal kunne, de skal kunne bringe folk sammen på en eller anden måde, og det kan hashtags hjælpe med.

    Idéen med hashtags er, at man kan sætte emneord på sine tweets eller opslag for eksempel på billeddelingstjenesten Instagram, så de havner sammen med andre opslag med samme hashtag. På den måde er de til at identificere for andre.

    Start med at afmærke dit opslag med #AlleTidersRoskilde, #AlleTidersKulturby -eller uddannelsesby eksempelvis. Herefter kan du selv opfinde dine egne, der passer til dit arrangement.

Senest opdateret

04.05.2017